Sunday, June 1, 2014

7) Makanan di Terengganu - Google Blog Search

7) Makanan di Terengganu - Google Blog Search


Jie Susanos: Nasi Ayam Zaa <b>Di</b> Kerteh, <b>Terengganu</b>

Posted: 29 May 2014 12:17 AM PDT

Assalamualaikum.. 
Nasi Ayam Zaa Di Kerteh, Terengganu

Lama tak makan di Kedai Nasi Ayam Zaa Di Kerteh, Terengganu..

Bila duduk di Terengganu ni, salah satu makanan kegemaran aku ialah Nasi Ayam. Suka sangat makan Nasi Ayam, duduk kampung tak teringin pulak nak makan,mungkin kat kampung tak kena dengan citarasa kot..hehe.. Lupakan, Salah satu kedai favorite aku ialah Nasi Ayam Zaa Di Kerteh, Terengganu..

Jarang jarang keluar makan sebelum isteri balik berniaga dekat kampung..

Aku macam biasa la Nasi Ayam dengan Air Cincau manakala isteri ABC sama Nasi Ayam. Bila makan ni, ayam kena lebih baru dempak..hehe. Baru tak sia sia aku datang dari jauh..

nasi ayam sedap di kerteh,terengganu

Ruang Kedai Nasi Ayam Zaa.. 

Nasib baik masa sampai sini tak ramai lagi orang. Nak dekat pukul 12 pm kot aku sampai. biasa waktu puncak macam ni ramai giler orang, susah nak dapat tempat..hehe, rezeki rezeki..

Selain nasi ayam banyak lagi makanan kat sini seperti nasi kukus, mee celup, rojak dan macam macam lagi la.
Nasi Ayam Zaa Di Kerteh, Terengganu

Pemandangan yang cantik di luar kedai..huhu, ye ke cantik..

Kalau penbaca area Paka atau Kerteh mesti tau kedai ni kan. Kedai ini berdekatan dengan mcd Kerteh, berada di laluan utama, kalau korang dari Kemaman ke Paka, selepas traffic light dekat mcd, di situ la kedainya. 


Rasa berbelit belit aku tulis..haha..

0 comments: